تاثیر عروسک بازی در درک عاطفی کودک
تاثیر بازی با عروسک در درک عاطفی کودکان

آخرین نتایج مطالعات نشان می‌دهد که بازی عروسکی درک عاطفی را تشویق می‌کند

تاریخ انتشار: 8 فوریه 2022

مطالعه چند ساله انجام شده توسط محققان دانشگاه کاردیف نشان می‌دهد که بازی با عروسک‌هایی مانند باربی مزایای رشدی زیادی را برای کودکان به همراه دارد.

برند باربی Mattel و تیمی از دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه کاردیف جدیدترین یافته‌های یک مطالعه چند ساله را منتشر کرده‌اند که تأثیرات رشد کوتاه‌مدت و بلندمدت عروسک‌بازی را بررسی می‌کند. در سال دوم مطالعه، محققان اهمیت آنچه بچه ها در حین بازی می گویند را بررسی کردند. جدیدترین تحقیق نشان داد که کودکان هنگام بازی با عروسک‌ها بیشتر در مورد افکار و احساسات دیگران صحبت می‌کنند، مفهومی که به زبان حالت داخلی (ISL) شناخته می‌شود تا زمانی که بازی‌های تبلتی انجام می‌دهند و به بچه‌ها اجازه می‌دهند مهارت‌های اجتماعی در دنیای واقعی را تمرین کنند.

دکتر سارا گرسون، محقق، گفت: «وقتی کودکان با عروسک‌ها دنیاهای تخیلی و نقش‌آفرینی می‌سازند، ابتدا با صدای بلند ارتباط برقرار می‌کنند و سپس پیام افکار، عواطف و احساسات دیگران را درونی می‌کنند. این می‌تواند اثرات طولانی‌مدت مثبتی روی کودکان داشته باشد، مانند افزایش نرخ‌های پردازش اجتماعی و عاطفی و ایجاد مهارت‌های اجتماعی مانند همدلی که می‌تواند برای ایجاد و شکل‌گیری عادات مادام‌العمر درونی شود.»

در طی مشاهدات، محققان متوجه افزایش فعالیت مغز در ناحیه شیار گیجگاهی خلفی فوقانی شدند، زمانی که بچه‌ها طوری صحبت می‌کردند که انگار عروسک‌هایشان افکار و احساساتی دارند، که بیشتر از یافته‌های سال اول حمایت می‌کند که حتی وقتی بچه‌ها به تنهایی با عروسک‌ها بازی می‌کنند، می‌تواند به ایجاد مهارت‌های اجتماعی حیاتی مانند کمک کند. یکدلی.

این مطالعه از پیشرفته ترین تجهیزات طیف سنجی عملکردی نزدیک به مادون قرمز برای بررسی فعال شدن مغز در حالی که کودکان با عروسک ها و تبلت ها به تنهایی و با شخص دیگری بازی می کردند، استفاده کرد. محققان دریافتند بازی با عروسک‌ها نسبت به بازی با بازی‌های تبلت، ISL بیشتری را در مورد دیگران تحریک می‌کند و استفاده از ISL در مورد دیگران با افزایش فعال‌سازی pSTS مرتبط است.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که این یافته‌ها ناشناس جنسیتی هستند و اهمیت حیاتی بازی عروسک را در تمرین مهارت‌های اجتماعی نشان می‌دهند.

لیزا مک نایت، کارشناس ارشد گفت: «ما مفتخریم که وقتی کودکان با باربی داستان بازی می‌کنند و افکار و احساسات خود را به زبان می‌آورند، ممکن است مهارت‌های اجتماعی مهمی مانند همدلی ایجاد کنند که ابزار لازم برای داشتن اعتماد به نفس و بزرگسالان فراگیر را به آنها می‌دهد. معاون رئیس جمهور و رئیس جهانی Barbie and Dolls Mattel. به عنوان رهبران دسته عروسک‌ها، ما مشتاقانه منتظریم تا از طریق همکاری طولانی‌مدت با دانشگاه کاردیف، مزایای بیشتری از عروسک‌بازی، مبتنی بر علوم اعصاب را کشف کنیم.»

نتایج این دومین سال تحقیق با عنوان «بازی عروسک باعث ایجاد تفکر اجتماعی و گفتگوی اجتماعی می‌شود: بازنمایی زبان حالت درونی در مغز»، در سال 2021 توسط دکتر سارا گرسون و همکارانش در مرکز انسانی دانشگاه کاردیف منتشر شد. علوم توسعه، انگلستان، و همچنین همکاران در کینگز کالج لندن. تلاش تحقیقاتی چند ساله، تأثیرات رشدی کوتاه مدت و بلندمدت بازی عروسک را بررسی می‌کند و مراحل جدید تحقیق و نتایج تا سال 2024 انجام می‌شود.

والدین و مراقبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق و دسترسی به منابع به Barbie.com/Benefits مراجعه کنند.8 فوریه 2022