کمپینگ با دوچرخه
شش نوع متفاوت کمپینگ ارزان قیمت

کمپینگ چیست و چطور می­توانیم سفر ارزان و رویایی را تجربه کنیم؟ سفر در دامان طبیعت و گذراندن یک یا چند شب در طبیعت را کمپینگ می­گویند. این سفر رویایی و خاطره­انگیز با تجربیات منحصر به فردی همراه است. کمپینگ از زمان­های گذشته طرفداران بسیاری داشته و به شکل­های متفاوتی می­تواند برگزار شود. کمپینگ معمولا به صورت گروهی، دو نفره یا تک نفره در بیابان، جنگل، کنار ساحل و … برپا می­شود. در ادامه برخی از انواع کمپینگ را که محبوب و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه هستند را مطرح می­کنیم.

1- کمپینگ با چادر

چادر زدن در دل طبیعت یکی از پرطرفدارترین نوع کمپینگ هست. شب را می­توان در کنار ساحل، دشت، کمپ­های مخصوص و… متناسب با علاقه خود بگذرانید. اگر چادر ندارید می­توانید چادر را اجاره کنید یا از فروشگاه­های دست دوم خریداری کنید. اقامت در چادر یکی از راه­های کاهش هزینه­های سفر است که علاوه بر کاهش هزینه­ها یک تجربه متفاوت است.

2- کمپینگ RV یا ون

کمپینگ با RV یا یک ون مثل اقامت در یک هتل و کمپ در طبیعت است. هزینه این ون­ها شاید بیشتر باشد اما برای افرادی که زمان زیادی را در سفر می­خواهند باشند بسیار مناسب است. این ون­ها امکانات بیشتری نسبت به چادر دارند و برای مدت زمان طولانی­تر مناسب هستند.

شش نوع متفاوت کمپینگ ارزان قیمت

3- کوله گردی

کوله­گردی یعنی در طول روز کوله و تجهیزات سفر را به دوش بگذارید و به گردش در طبیعت بروید و شب را در چادر یا کیسه خواب بخوابید. این نوع کمپینگ از یک شب تا چند ماه هم می­تواند طول بکشد. یک سفر ارزان و ماجراجویانه را در پیش خواهند داشت؛ مثل کوله گردی برای فتح یک کوه یا طی کردن چند شهر با پای پیاده.

کوله گردی
کوله گردی

4- کمپینگ تلاش برای بقا

این نوع کمپینگ برای افراد حرفه­ای و با مهارت بالا مناسب است که با حداقل امکانات سعی می­کنند در شرایط سخت زندگی کنند. غذا را باید به وسیله شکار یا جمع آوری میوه­ها از جنگل تهیه کنند. این سفر بسیار مهیج و خطرناک است. بسته به مکانی که هستند باید با حیوانات و خطرات آن منطقه روبرو شوند. این نوع کمپینگ هزینه زیادی ندارد، اما برای همه افراد مناسب نخواهد بود.

کوله گردی

5- کایک یا کانو کمپینگ

کانو کمپینگ مشابه کوله گردی با یک کانو (قایق) است، با این تفاوت که در دریا زمان را سپری می­کنید. این نوع سفر علاوه بر ماجراجویی­هایش حس رهایی و آرامش­بخشی را به انسان منتقل می­کند. سفر دریایی با قایق این امکان را برای شما فراهم می­کند که به مکان­هایی بروید که با وسایل نقلیه دیگر و یا پای پیاده نمی­توانستید به آن­جا بروید. البته در این سفر به راهنما و اطلاعات کافی نیاز دارید و با مسیر به خوبی آشنا باشید.

کمپینگ با کایاک

6- دوچرخه سواری

گردش با دوچرخه یک سفر ارزان با تجهیزات اندک است. دوچرخه سواری برای مسافت­های نسبتا نزدیک مناسب­تر است. هرچند که برخی از کمپینگ­های دوچرخه سواری برای مسافت­های دورتر مثل سفر به شهرها و کشور­ها برنامه­ریزی می کنند. 

کمپینگ با دوچرخه

در آخر

هر نوع از کمپینگ­های گفته شده هیجان و طرفداران خاص خودش را دارد. هزینه این نوع کمپینگ­ها بسیار پایین­تر از رفتن به هتل­های لوکس است و تجربه بی­نظیری را نیز به همراه دارند.